2018 היא שנת שיא במספר הרוכבים שנהרגו בתאונת אופניים חשמליים, מתחילתה נהרגו 16 רוכבים, האחרון מביניהם הוא ארי נשר ז"ל, וגם ברחובות מספר התאונות בעלייה. לאור החזרה לשגרה יוצאת עיריית רחובות לפעולה באכיפה מוגברת ליד בתי הספר.

בני הנוער רוכבים על אופניים חשמליים ללא קסדה (צילום: אור ירוק)

מנתוני עמותת 'אור ירוק' עולה שלמעלה מ-2,000 בני אדם נפצעו בשנה האחרונה מתאונות במעורבות אופניים חשמליים. בשנת 2017 רשמו שוטרי אגף התנועה 15,604 דוחות, 85% במחוז תל אביב. כעת מודיעה עיריית רחובות על הגברת האכיפה גם בשטחה. 

במכתב שהוציאה מנהלת אגף החינוך בעיריית רחובות, בהנחיית סגן ראש העיריה ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום, למנהלי ומנהלות בתי הספר בעיר נכתב כי בשבוע החזרה ללימודים תערך אכיפה מוגברת לכל נוסעי ורוכבי האופניים החשמליים בבתי הספר. "הנכם מתבקשים לקיים שיח עם התלמידים בנושא נהיגה בטוחה והסכנות הכרוכות ברכיבה לא בהתאם לכללי הזהירות", לשון המכתב. 

למכתב צורף מידע וסרטונים הנוגעים לסכנות שברכיבה על אופניים חשמליים, ועוד נכתב: "הדגישו בפני התלמידים, שבאחריותם לכבד את ההנחיות ברכיבה על אופניים חשמליים בהתאם לחוזר המנכ"ל שנכתב בשיתוף עם משרד התחבורה. בואו נדאג ביחד, שתלמידינו יכבדו ויקיימו את החוקים ברכיבה על אופניים חשמליים כמו בנהיגה בכלי רכב אחרים, זאת במטרה לשמור על ביטחונם ולמנוע את האסון הבא".

זירת התאונה ברחובות | צילום איחוד הצלה

בשנה החולפת התרחשו תאונות דרכים רבות במעורבות בני נוער רוכבי אופניים חשמליים. באחד מהם נער בן 15,  נפצע קשה כשרכב התנגש בו ברחוב יצחק קנדלר. במקרה אחר תלמיד כיתה ט' מבית הספר 'קציר' נפצע באורח בינוני כאשר רכב התנגש בו בכניסה האחורית לבית הספר. 

לאחרונה אף ערכה עמותת 'אור ירוק' תצפית על הרגלי הנסיעה של רוכבי אופניים חשמליים ברחובות והתוצאות העגומות לימדו שאיש מהם לא חבש קסדה, רבים התעסקו בנייד בזמן רכיבה ו-18% מתוכם לא צייתו לתמרורים ורמזורים. 

"נושא הרכיבה הפרועה על אופניים חשמליים הפך להיות מכת מדינה", מסביר זהר בלום את הגברת האכיפה והמכתב התקיף לבתי הספר. "אני מוכן לאבד קולות של כמה בני נוער שלא יאהבו את הרחבת האכיפה, אבל אני אדרוש אותה בכל תוקף כדי לשמור על חיי הילדים ובני הנוער ולהקנות שקט להורים", הוא אומר.