החזרה לשגרה בגנים ובצהרונים מלווה בשבוע האחרון בטענות רבות על רשת 'חוויות' המפעילה את עיקר השירותים הללו ברחובות. הורים טוענים לליקויים שונים הנוגעים לחיובים הכספיים וחוסר זמינות של החברה מולם. אחת הטענות היא של אם שגילתה במפתיע שחויבה ב-9500 שקלים.

חוויות רחובות |צילום אביגיל קדם

"זה לא משהו חדש, כבר כמה שנים שיש בעיות עם חיובים, אבל הפעם זה היה ממש חריג ומקומם", מספרת האם. לדבריה הייתה אמורה להיות מחויבת בסכום שקרוב ל-5000 שקלים, עבור שירותי צהרונים ופעוטונים לשלושת ילדיה, כאשר בפועל חויבה בהרבה יותר. 

"הם חייבו אותי בארבעה תאריכים שונים. חייבו על שלושה צהרונים למרות שיש לי רק שני ילדים בצהרון וילד בפעוטון, ולקחו בלי שום הסבר 9500 שקל בבת אחת. זה סכום עצום למשפחה, וזו לא רק בעיה נקודתית אצלי. אני יודעת על עוד מקרים. מה הבעיה לעשות חיוב אחד בחודש? לפרט על מה בדיוק מורידים ולשלוח קבלה מסודרת?".

עוד טוענת האם לחוסר נגישות של החברה לפניות ההורים. "כשאת רוצה לברר דברים ושולחת מייל או טלפון לא עונים לך, אז את צריכה לקחת יום חופש וללכת למשרדים שלהם", היא אומרת, ומוסיפה: "ובסוף לא אמרו שיזכו אותי על הכסף שנלקח. אמרו שיעבירו את הדברים למשרדים". הפתרון היחיד שמצאה, לדבריה, היה חסימת החברה בכרטיס האשראי. 

ככל הנראה אין מדובר במקרה יחיד, ובימים האחרונים רוחשת הרשת החברתית מסיפורים דומים. אם נוספת סיפרה ל"מיינט רחובות" שהיא עדיין ממתינה לתשובה על גבייה שגויה שנעשתה לטענתה בחשבונה, בניגוד להוראת הקבע שעליה חתמה.

"נתתי אישור להוראת קבע לסכום מסוים, בתאריך מסוים בחודש, עכשיו הם מחייבים מתי ואיך שבא להם, לא נותנים לך להבין על מה ולמה", היא מספרת בכעס. "כמעט כל אם שנייה מספרת על אותה בעיה. כאשר כבר תפסתי מישהו מ'חוויות' וביקשתי הסבר, אמרו לי שיש להם מערכת חדשה והם עדיין לומדים אותה, כמה זמן לוקח ללמוד מערכת ולמה על חשבוננו?"

הפנינו את השאלות הללו לרשת 'חוויות' ולהלן תשובותיהם: 

כיצד קורה שנעשה חיוב מצידכם בתאריכים שונים באותו חודש?

"לעיתים, כמו במקרה שצוין בכתבה, יש סירוב בכרטיסי אשראי, ואנו למעשה מנסים לבצע גבייה במספר מועדים בחודש. החיוב החודשי הינו ב-25 לחודש עבור החודש העוקב, אם מתקיים סירוב בכרטיס אשראי אז החיוב הבא מתבצע בתחילת החודש העוקב, לכן עלולים להיווצר מספר חיובים באותו החודש". 

איזה מענה ינתן להורים שחוייבו שלא לצורך? 

"אנו בוחנים את המקרים וחיוב שנעשה שלא לצורך כמובן יתבצע זיכוי בפעימת החיובים הבאה".

לגבי הזמינות הטלפונית נמסר מ'חוויות': "אנו בוחנים לתגבר את מוקד שירות הלקוחות בכ"א נוסף".