עומר אדם. צילום: אבי רוקח

את השיר 'בוקר טוב' הפותח במקור את ההצגה 'עוץ לי גוץ לי', כתב אברהם שלונסקי, הלחין דובי זלצר, וביצע אריק לביא. בתקופה האחרונה זכה השיר לביצוע חדש של הזמר עומר אדם, מילותיו שונו, והוא הפך לשיר הפרסומת של חברת 'בזק'. בפורמט הזה הוא מופיע ברוב הפסקות הפרסומות בטלוויזיה וברדיו, ולמרות היותו שיר קלאסי, הפך מקושר למוצרי החברה.

את השיר הזה שומעים בשבוע האחרון לפחות פעם בשעה תלמידי בית ספר 'קציר' א', חטיבת ביניים בלב שכונת אפרים ברחובות, ושכניו. לדבריהם מדובר בתוכן שיווקי לכל דבר, שחדר בהסוואה לחצר בית הספר, עבר מתחת לרדאר של הצוות החינוכי, ומשמש כפרסום סמוי לחברה מסחרית. 

"כל הזמן יש בבית הספר צלצולים מתחלפים", אומר יונתן, תושב השכונה המתגורר ליד ''קציר', "אבל קצת לא ברור הקטע עם הפרסומת, ממתי שמים פרסומות בבית ספר? זה לא אסור?". 

לדברי השכנים כל שבוע מתחלף צלצול בית הספר, "בחגים הם שמים צלצולים מתאימים וגם בימי זיכרון או השואה, אבל פרסומת? זה עוד לא קרה", מוסיף השכן. 

שכנה אחרת קובלת: "השיר הזה הוא אמנם שיר יפה וקלאסי, אבל בגרסה הזו הוא לגמרי פרסומת. אין שום מקום לפקפק בזה, גם אם התלמידים לא מודעים לזה, ובשבילם זה פשוט שיר של עומר אדם, כל אדם בוגר יודע כמה דבר כזה מחלחל לתת מודע. אני לא מאמינה על המורים והצוות החינוכי שמסכים לדבר כזה: הם אשכרה מפמפמים לתיכוניסטים בהפסקות תוכן שיווקי". 

התלמידים, מנגד, כלל לא מבינים את פשר הבעיה. "זה רק שיר של עומר אדם. רוב התלמידים אוהבים אותו, הוא עושה שמח, מה הקשר לפרסומת בכלל, זה רק שיר", אומר אחד מהם. 

שיר שמח או תוכן שיווקי, כך זה נשמע בהפסקות: 

מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "השיר המדובר הוא שיר ילדים מוכר ואהוב, אשר נבחר על ידי תלמידי ביהס כפי שנעשה בכל שבוע. השיר מוחלף היום". 

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו