מצוקת החנייה בחניוני בית החולים 'קפלן' ברחובות נמשכת, אחרי הבטחות רבות להקמת חניון מרובה מפלסים, שנדחית זה שנה.

בהיעדר חנייה הולמת מוצאים הנהגים פתרונות מאולתרים ומחנים את כלי רכבם בצדי הדרכים, על מעברי חצייה, או על על המדרכות, בצורה שמסכנת את הולכי הרגל.

בית החולים 'קפלן' משרת מאות אלפי תושבים המטופלים בו בדרך קבע או בעת הצורך. לבית החולים שתי כניסות. כמה מאות מטרים, בואכה הכניסה הראשית, שאליה מגיעים דרך הצומת בכביש 40, אפשר לראות את טורי המכוניות החונות לצדי הכביש הצבוע כחול לבן.

בחניונים המוסדרים של בית החולים נאלצים הנהגים להיפרד מ־20 שקלים בעבור חנייה, והללו מלאים עד אפס מקום. המצב הולך ומחריף ככל שמתקרבים לשעריו של בית החולים.

נהגים שמתייאשים מלמצוא מקום חנייה, או כאלה שזקוקים לטיפול רפואי דחוף, מחנים את כלי רכבם על המדרכה או במקומות שעלולים לחסום גישה של אמבולנסים ולסכן נהגים אחרים והולכי רגל.

לטענת מבקרים במקום, המדחנים שהציבה העירייה אינם עובדים בשבוע האחרון, ומי שאין ברשותו אפליקציה של אחת מחברות החנייה הסלולריות, נאלץ - גם אם הוא מגיע לבית החולים למשך שעה יחידה, להחנות בחניון המוסדר ולשלם סכום כסף לא מבוטל.



צמוד לבית החולים יש חניון לעובדי המקום בלבד, אולם העובדים מספרים שגם להם מציאת מקום חנייה בשעות הבוקר והצהריים היא משימה לא פשוטה כלל. "אני יודעת שיהיו ימים שאאחר למשמרת, כי פשוט אין חנייה", אומרת עובדת בבית החולים.

כאמור, ההבטחה לחניון נוסף שאמור להקל את מצוקת החנייה מתעכבת, אולם בינתיים, מלבד פתרונות מאולתרים של נהגים, לא נראות כל עבודות בנייה באופק.

"אני לא רוצה לחשוב מה יקרה בשעת חירום, כשאמבולנסים ייאלצו לפלס את דרכם בין כלי הרכב שחונים על המדרכות או על מעברי חצייה", אומר נהג מונית הנוסע באזור דרך קבע.

דובר בית חולים 'קפלן', אופיר לוי, מסר בתגובה: "כידוע, ציר פסטרנק הושלם לטובת כניסת אוטובוסים עד לכניסה לבית החולים ונוספו כ־60 חניות ותחבורה ציבורית מנתיבים בין עירוניים. לצערנו, התוכנית לשימוש חורג בקרקע חקלאית להרחבה משמעותית של החניון לא אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ועל כן לא מתאפשר לנו להרחיב את החנייה הקיימת, זאת לאחר המתנה של מספר שנים לוועדות השונות. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה איפשרה חלקה חלופית לבניית חנייה שהועברה לתכנון מחדש, אך לצערנו הליך זה עלול להימשך זמן רב".