בית ספר במבחן: תלמידים הלומדים רק שלושה ימים בשבוע, ירידה במספר הנרשמים, הידרדרות באחוזי הניגשים לבחינות הבגרות וירידה בציוני הבגרויות, מחסור בשעות לימוד, משמעת ירודה. אלה הם רק חלק מהטענות שנבדקות בימים אלה בתיכון "אורט" ברחובות. את הבדיקה עורך רואה חשבון חוקר שמינה משרד החינוך.

סגן ראש עיריית רחובות ומחזיק תיק החינוך, זוהר בלום אומר: "בחצי השנה האחרונה נכנסנו לעובי הקורה באורט והנושא נבדק לעומק בימים אלה".

הורי התלמידים ב אורט רחובות מתלוננים על כך שילדיהם לומדים ארבעה ימים בשבוע, לכל היותר, ולעתים גם פחות, ושיש להם מערכת של כ-20 שעות לימוד שבועיות בלבד. ועד ההורים אף שיגר מכתב למנכ"ל רשת אורט, צבי פלג, ולראש עיריית רחובות, רחמים מלול, הנושאים באחריות משותפת לבית הספר. ההורים קבלו במכתב על כך שחסרות לילדיהם 200 שעות לימוד, בהשוואה לתלמידים אחרים בארץ. "אנו ההורים מימנו מכיסנו באלפי שקלים שיעורים פרטיים, כדי שלילדים שלנו יהיה סיכוי להדביק את החומר", כתבו ההורים.

בעקבות מכתב ההורים כינס בלום את ההורים, את נציגי בית הספר ואת נציג משרד החינוך האחראי על תקן הוראה. בלום הודיע להם שהעירייה לא תשקוט עד שהנושא יטופל.

בשל הטענות ההדדיות בין רשת אורט לבין עיריית רחובות, נערך שימוע במשרד החינוך אצל מנהלת המחוז, ד"ר סולי נתן. נציגי אורט טענו שעיריית רחובות מקפחת את בית הספר, לעומת קריות החינוך העירוניות. לדברי בלום, אלה הן טענות שווא. לטענתו, העירייה העבירה לבית הספר מיליון שקל ומשרד החינוך העביר בשנת תשס"ט 11 מיליון שקל.

בלום שיגר מכתב למנכ"ל אורט בנושא: "מצבו החמור של בית ספר אורט ברחובות". בלום ציין במכתב זה שבית הספר נחשב כל השנים למצטיין בכל מחוז תל אביב והשפלה, עם אחוזים גבוהים של זכאים לתעודות בגרות ועם ציונים מעל לממוצע הכללי. בארבע השנים האחרונות, כתב בלום, חלה נסיגה חמורה בבית הספר, במספר התלמידים שירד ב-40%, הזכאויות לבגרות הגיעו לשפל, הביקור הסדיר של התלמידים לקוי ביותר, תלמידים מקבלים 20% פחות שעות לעומת הנדרש על ידי משרד החינוך והאקלים והאווירה בבית הספר קשים.

עיריית רחובות הודיעה כי אם המצב הנוכחי יימשך, בית הספר יעבור לניהול העירייה. "אם נעשה את זה", אומר בלום, "אנחנו מתחייבים, על פי ההסכם, לא לפטר את העובדים".

תגובת רשת אורט: "התלמידים מקבלים את מלוא השעות המגיעות להם. כדי להפריך טענה זו פנתה רשת אורט מיוזמתה למשרד החינוך וביקשה לבדוק את העניין. אין ספק שצרכי בית הספר נמצאים בראש סולם העדיפויות. בבית ספר אורט רחובות נעשות בשנתיים האחרונות פעולות נרחבות מצד ההנהלה וצוות המורים, הן במישור הפדגוגי והן במישור של שיפור האווירה בבית הספר. תוצאות פעולות אלה כבר ניכרות בשטח".