הבעיה במשרד הרישוי ברחובות מוכרת ופורסמה בעבר, אך לדברי תושבים המגיעים למקום נראה שהיא רחוקה מלהיפתר. במקום עובדות כרגע שתי פקידות בלבד, והן כורעות תחת הנטל. מבקרים מתלוננים על צפיפות וזעם מצד הממתינים, ודורשים משרד התחבורה לקיים את ההבטחה שנתן בחודש יוני האחרון - לטפל בבעיית כוח האדם.

תור ארוך ומהומה במשרד הרישוי ברחובות | צילום מסך

"אין מנהלת, סך הכול שתי פקידות שאחת מהן עוד מאיימת שאם לא יישבו היא קמה והולכת. הפקרות לשמה. שעות המתנה בעידן של היום משרד הרישוי", אומרת סמדר כהן, תושבת העיר שביקרה השבוע במשרד הרישוי, נדהמה לגלות את ההתנהלות, והוסיפה: "גם אין איפה לשבת".

סניף משרד הרישוי ברחובות נמצא בתוך הקניון. יותר משנה שקיימת בו בעיית כוח אדם קשה. שתי פקידות בלבד משרתות את קהל הלקוחות, ומקורות מציינים שלאחרונה התגלו בעיות עם מנהלת הסניף, וכרגע אין מי שמנהל את המקום בפועל. 

בפגישת שר התחבורה, ישראל כץ, עם ראש העירייה, רחמים מלול, בחודש יוני האחרון, הועלו מטעם עיריית רחובות מספר נושאים משמעותיים לתחבורה בעיר. אחת מהן הייתה בעיית משרד הרישוי, והשר הורה לאחראים מטעמו לטפל במחסור בעובדים כדי לספק שירות נאות לתושבים. "עברה חצי שנה ושום דבר לא השתנה, לא רק שלא השתנה, המצב החמיר", אומר השבוע ל"מיינט רחובות" גורם בעירייה.

כך זה נראה השבוע:

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה:

"משרד הרישוי בקניון רחובות עובד כיום בתפוקה מלאה ומספק שירות לכל אחד מהפונים. בעת שהשר כץ ביקר במקום, הסניף היה סגור לסירוגין מאז, העירייה בשיתוף משרד התחבורה גיבשו תכנית הפעלה המאפשרת פתיחה רציפה של הסניף. כמו כן, הסניף מנוהל תחת פיקוח הדוק של מנהלת המחוז.

הסניף המופעל על ידי העירייה, מדורג כאחד משלושת הסניפים הקטנים ביותר בארץ, מבחינת מספר הפונים. את הסניף פוקדים בממוצע 170 אזרחים ביום, כאשר זמן ההמתנה לקבלת שירות נמוך באופן משמעותי מסניפים אחרים.

יצוין כי משרד התחבורה מאפשר כיום לבצע את רוב פעולות הרישוי במגוון של אפשרויות ללא כל צורך להגיע למשרד הרישוי. כך למשל ניתן לקבל את כל שירותי הרישוי באינטרנט, בעמדות האוטומטיות (רשיומט) הפזורות בכל רחבי הארץ, במוקד הטלפוני ובסניפי דואר ישראל.

מי שנאלץ להגיע למשרדי הרישוי יכול להזמין תור בטלפון ולקבל שירות בתוך מספר דקות. לצערנו, רוב הפונים למשרדי הרישוי מגיעים אישית לסניפי משרד הרישוי במקום לקבל שירות מהיר ויעיל בכל אחד מערוצים אלה ובכך גורמים לעומסים מיותרים במשרדי הרישוי.

יצוין כי בחודשים האחרונים הצטמצם זמן ההמתנה לקבלת שירות במשרדי הרישוי באופן משמעותי והוא צפוי להמשיך ולהצטמצם עם מעבר של הציבור לחלופות המהירות שמשרד התחבורה מעמיד לרשותם".