התרגשות רבה נרשמה ביום חמישי שעבר בטקס חנוכת תחנת הרכבת במזכרת בתיה, אולם למרות ההתלהבות הרבה מפתיחתו של מסוף התחבורה שיחבר את היישוב לתל אביב ולדרום הארץ, יש מי שנשמעים נלהבים הרבה פחות.

חונכים את התחנה החדשה | צילום: דוברות משרד התחבורה

מדובר במאות מתושבי שכונת בר לב ביישוב, שרחובה הראשישדרות רפאל סוויסההפך מאז יום חמישי לדרך הראשית, והיחידה, דרכה אפשר להגיע לתחנת הרכבת.

שינויים בהסדרי התנועה באיזור הקרוב לכביש הגישה לתחנה, הממוקם בקרבת מגרש הכדורגל בשכונה, מכעיסים מאוד את התושבים, המוטרדים מהעתיד להתרחש בשטח שכונתם.

נכון לעכשיו, רחוב רפאל סוויסה צפוי לשמש כציר התנועה הראשי לכלי רכב פרטיים ואוטובוסים שיעשו את דרכם לתחנת הרכבת שישה ימים בשבוע, וכל זאת עד שתיבנה כניסה למתחם הרכבת מכיוון כביש 411, פעולה שצפויה להתבצע במהלך שנת 2020.

"לא ייתכן שתושבי השכונה יחיו במצב כזה שהרחוב הראשי שלה יהיה ציר מרכזי לרכבת, דבר שיורגש מאוד בשעות הבוקר ואחר הצהריים, שהן מן סתם שעות הלחץ בכבישים", אומר יריב חרמוני, תושב השכונה.

על פי הודעת המועצה ומשרד התחבורה, החל מיום ראשון השבוע החלו להיכנס לציר רפאל סוויסה ארבעה קווי אוטובוס חדשים שיסיעו נוסעים אל תחנת הרכבת, ושלושה מהם צפויים לשמש אלפי נוסעי רכבת מאיזור המושבים והקיבוצים בסביבה ומאיזור קריית עקרון ובית חולים 'קפלן'.

תחנת הרכבת במזכרת בתיה | צילום: שי אלבלינג

דבר נוסף שעליו זועמים הורים לילדים הוא הזזת מפרצי הורדת התלמידים הלומדים בבתי הספר 'אורבך' ו'נבון', הממוקמים על ציר רפאל סוויסה, ובמיוחד על בקשת המועצה, "לעודד את הילדים להגיע לבית הספר ברגל או באופניים ולצמצם את תנועת הרכבים בשדרות רפאל סוויסה".

"הפגיעה פה היא בכל תחומי החיים ובקרוב נרגיש את זה ממש, כולל זיהום של האוויר מתחבורה ציבורית וירידת ערך הנכסים", אומרים תושבים המתכננים מאבק ציבורי בנושא. "פשוט לא ייאמן איך עושים דבר כזה על חשבון בטיחותנו ואיכות חיינו".

למרות פניות חוזרות, ממועצת מזכרת בתיה לא נמסרה תגובה.