תושבי נס ציונה במפגש שיתוף ציבור | צילום: עיריית נס ציונה

המיזם הארצי "מהיר לעיר" הוא מיזם לאומי שיצא לדרך בשנת 2016, וכולל בתוכו מאות קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית ברחובות מרכזיים ועתירי נוסעים. על ההסכם חתמו 17, נס ציונה, שחתמה עליו לאחרונה, היא הרשות ה-18, והראשונה שהחלה בתהליך שיתוף הציבור. 

מטרת התוכנית: מתן עדיפות לתחבורה ציבורית על פני כלי רכב פרטיים. השינוי הצפוי בנס ציונה ישפיע גם על מפת הנתיבים של העיר רחובות והאזור כולו.

במסגרת המהפכה התחבורתית יהיה כיסוי נרחב של התחבורה הציבורית בעיר נס ציונה וממנה החוצה, כך למשל יהיה כיסוי רחב של שירות, מהשעה 5:30 ועד 22:00, תדירות הקווים תעלה ותהיה כל 20 דקות ואף יותר בשעות השיא, המסלולים שיוצאים לפארק המדע ולרכבת רחובות ישתנו ויהיו יעילים יותר.

איך זה צפוי לעבוד? לצורך כך נערך בימים האחרונים מפגש שיתוף הציבור בנס ציונה, ומחר (שלישי 24.9) תוכלו גם לקבל תשובות און ליין מנציג נתיבי איילון במסגרת פייסבוק לייב - המפגש ייערך בדף הפייסבוק של עיריית נס ציונה בשעות הערב.

אוטובוס 'אגד' | המחשה: זהר שחר

ראש עיריית נס ציונה, שמואל בוקסר: "בחזוני, אני רוצה לטפל קודם כל באזורי התעסוקה, עוד לפני שכונות המגורים. אני רוצה לאפשר לתושבי נס ציונה לעבוד בנס ציונה ושתהיה להם תחבורה ציבורית כל כך זמינה, עד שלא יצטרכו להזיז את רכבם מהחנייה. הבסיס למימוש תחבורה ציבורית טובה ויעילה תלוי בשלושה גורמים: תדירות גבוהה בתוך העיר, זמינות גיאוגרפית וכבישים עוקפים".

על כך הוסיף מנכ"ל חברת נתיבי איילון איתמר בן מאיר ואמר: "פרויקט מהיר לעיר כמו מרבית הפרויקטים של נתיבי איילון בתקופה האחרונה, נועדו לייצר אלטרנטיבה לרכב הפרטי לתושבי הערים במטרופולין תל אביב. הצלחתו של הפרויקט נשענת על מנהיגות מקומית בעלת חזון ויכולת להבין את צורכי התחבורה של העשורים הבאים".

את כל המידע על השינויים הצפויים תוכלו למצוא כאן.