בקרוב צפויים תושבי רחובות הנוסעים ברכבת להבחין בשיפורים בשירות, זאת בעקבות מפגש של תושבים שמגיעים באופן קבוע לתחנה עם הנהלת הרכבת

תחנת רכבת רחובות | קובי קואנקס

כחלק ממהלך אסטרטגי לשיתוף הציבור והגברת השקיפות מול הנוסעים, מקיימת רכבת ישראל מפגשים עם נוסעי רכבת קבועים בבית רכבת ישראל בלוד, וגם בתחנות נבחרות ברחבי הארץ

לאחרונה התקיים מפגש כזה בהשתתפות בכירים ברכבת ישראל, נוסעים קבועים בתחנת הרכבת ברחובות ונציגים מטעם הרשות המקומית

במהלך המפגש התקיים דיון בין הצדדים, במהלכו הציגו הנוסעים את הסוגיות הקשורות לתחנת רחובות, שהינה השישית בגודלה במדינה ומתקיימות בה מדי יום כ־18 אלף נסיעות בכ־86 רכבות

לאחר בחינת הסוגיות שהועלו במפגש, הוחלט על שורת שיפורים לטובת נוסעי התחנה. בין היתר ייערך שינוי ברציפים לנוכח הצורך לעבור במנהרה במקרה שהרכבות יוצאות או נכנסות לרציפים שלוש וארבע. לאחר בחינת הנושא מול אגף ההפעלה של רכבת ישראל, נערכו שינויים בהתאם לבקשת הנוסעים, שיחולו כבר בלוח הזמנים של עונת האביב, שאמור להיכנס לתוקפו בעוד כשבועיים, כך שחלק מהרכבות יוסטו לרציף אחר

עוד עלה מהמפגש הצורך בעמדות נוספות לעגינת אופניים מחוץ לתחנה, ולשם כך אופיין מתקן תת־קרקעי לחניית אופניים. את הפרויקט מוביל אגף לוגיסטיקה בשיתוף חטיבת הנוסעים, והוא אמור להסתיים במהלך השנה הנוכחית

נושא שלישי שנידון היה מטרד האופניים ברכבות בכלל ובקרון הנכים בפרט. פקחי הרכבת עוברים בימים אלה רענון בנושא אכיפת הנושא. כמו כן, במהלך השנה צפוי להתקיים מבצע אכיפה בשיתוף עם יחידת האכיפה העירונית של התנהגות רוכבי אופניים בתחנות.

מרכבת ישראל נמסר: "המשאב החשוב ביותר של רכבת ישראל הוא נוסעיה, ואנו מודים למשתתפים במפגש. כלל הסוגיות שהועלו במפגש נבדקו ביסודיות, במטרה לשפרן תחת האילוצים הקיימים".