שמונה רכבות יתארכו בזמן הקרוב. כך מודיעה הבוקר (שני) רכבת ישראל בעקבות קליטת קרונות נוספים שיתווספו לקווים העמוסים, ביניהם קו רחובות. ברכבת נקלטו עשרה קרונות דו קומתיים חדשים, המוסיפים עוד 1,420 מקומות ישיבה.

פריקת הקרונות בנמל חיפה | צילום: סיגל ספנות/דוברות רכבת ישראל

עם קליטת הקרונות החדשים לשירות, מאריכה הרכבת שלוש רכבות לשמונה קרונות דו קומתיים, כלומר 15 רכבות ביום, בקווים נהריה-מודיעין ובנימינה-רחובות, ובכך מוסיפה עוד 2,130 מקומות ישיבה ביום.

קרון חדש לפני התקנת מושבים ושטיחים | צילום: סיגל ספנות/דוברות רכבת ישראל

כל קרון כזה מוסיף לרכבת 142 מקומות ישיבה, כך שבזכות הארכת הרכבות לשמונה קרונות, מדי יום מתווספים לקו נהריה-מודיעין 852 מקומות ישיבה, ולקו בנימינה-רחובות 1,278 מקומות ישיבה. סה"כ 2,130 מקומות ישיבה ביום עבור שניים מהקווים העמוסים ברכבת ישראל.

ברכבת מדגישים כי אורך הרכבת ומספר הקרונות בה תלוי בביקוש הנוסעים בקו, בקרונות זמינים, אך הוא נתון גם לשינויים נקודתיים ואילוצים תפעוליים שונים.

תהליך התקנת המושבים והכסאות | צילום: סיגל ספנות/דוברות רכבת ישראל

מרכבת ישראל נמסר: "הרכבת נמצאת בתקופה מאתגרת של התרחבות, הוספת תחנות, שדרוג, חשמול רשת המסילות והתחדשות. במקביל לקשיים הזמניים הנובעים מעבודות התחזוקה והחישמול עושים ויעשו אנשי רכבת ישראל ככל שניתן כדי להקל, ולו במעט, על הצפיפות ברכבות באילוצי כמות הרכבות וזמני המסילה, בתקווה שמהלכים אלה יתרמו להקלה על ציבור הנוסעים. אנו מבינים את הקשיים הזמניים, מתאמצים מאד כדי להקל ככל שניתן, ומבקשים את הבנת הנוסעים ושיתוף הפעולה". 

צפו בפריקת הקרונות בנמל חיפה:
(צילום: דוברות רכבת ישראל, סיגל ספנות)