מצוקת חנייה בתחנת הרכבת ברחובות | צילום: אבי מועלם

חברת מועצת העיר רחובות קארין ברגינסקי העלתה השבוע הצעה לסדר להנהלת העירייה ובה היא מבקשת שבעיר תפעיל העירייה שאטלים לתחנת הרכבת בשעות השיא בבוקר ובערב. לחילופין, היא מציעה להוזיל את מחיר החניה ליד הרכבת לעשרה שקלים במקום 20 שקלים, שאותם משלמים תושבי העיר כיום, סכום המצטבר למאות שקלים בחודש.

בהצעתה לסדר מציינת ברגינסקי כי לצד היותו פארק הייטק מוצלח ובו תחנת הרכבת השלישית בדרגת פעילותה בארץ מבחינת עומס הנוסעים, סובל פארק המדע ממחסור גדול במקומות חניה.

"בהמשך לפניות רבות של תושבים, נחשפתי להמון בקשות בנוגע לבעיית חניה אמיתית וחמורה שקיימת באיזור תחנת הרכבת. התושבים שעובדים מחוץ לעיר, אשר בגלל העומס בכבישים עושים שימוש ברכבת, מעידים כי בשעות השיא בבוקר, או שאין מקום לחנות באיזור הרכבת או שהם נאלצים לחנות במקום שבו נגבים 20 שקלים ליום. כפועל יוצא, התושב בלית ברירה נאלץ לשלם כ־400 שקלים בחודש ואף יותר בגין החניה, סכום מופרז לכל הדעות", כותבת ברגינסקי בהצעתה לסדר.

עוד עולה מתלונות התושבים, כי חניוני חול שהיו עד לאחרונה מקור לתאונות קטנות בין כלי רכב בגלל מחסור בסימוני כביש, הוסדרו והפכו לחניות עירוניות, אך כעת התושבים שעד היום הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות כדי לתפוס חניה בהם ולא לשלם עבורה, נאלצים לשלם את הסכומים הגבוהים עבור החניה.

"הגיע הזמן להתקדם"

"אני לא מבין למה אי־אפשר לאפשר לתושבי העיר נוחות, כמו שקורה בערים רבות אחרות, שנוכל לחנות כמו בני אדם וללכת לעבודה", אומר יובל, שכבר שנים מלין על בעיות החניה ברכבת. "אין תחבורה ציבורית נוחה לרכבת ורק מי שגר קרוב אליה, במרכז העיר, נהנה משירות מוניות נוח או שהוא מגיע לשם בהליכה ברגל או על קורקינט. הגיע הזמן להתקדם, אנחנו עיר של 141 אלף תושבים".

ברגינסקי כתבה בהצעתה כי לנוכח הרצון המבורך מצד התושבים לעשות שימוש ברכבת, הרי שנראה נכון וצודק להקל עליהם ולעזור להם גם תחבורתית וגם לסייע בעלויות.

"ככל שההצעה בנוגע להפעלת שירות היסעים (שאטלים) תתקבל במועצת העיר, הגורמים המקצועיים הרלוונטיים יוכלו לבצע בדיקות כדי לזהות את הצרכים ולבנות תוכנית אופטימלית עבור כולם, אשר תכלול את אומדן העלות להפעלת שירות זה. יש למצוא נוסחה לסבסוד הנסיעה כך שהמחיר עבור התושב יישאר אטרקטיבי והעירייה תוכל לשאת בסבסוד", והוסיפה כי ככל שתחליט מועצת העיר כי העירייה לא תוכל לשאת ברוב עלויות השאטלים, הרי שמתבקש להוזיל את המחיר של חניה באיזור, לרבות מקומות החניה שברחובות ברגמן ופקריס, כך שהתושב ישלם עשרה שקלים ליום במקום 20, בכפוף להצגת כרטיס נסיעה ברכבת, וכך לסייע לתושב שעובד מחוץ לעיר.