סקר מדגמי שביצעו מתנדבי עמותת 'אור ירוק' ומלגאי תכנית המלגות IMPACT של FIDF במטרה לברר את תחושת התושבים לגבי רמת הבטיחות בדרכים, העלה ציון ממוצע של 5.4 (מתוך 10). בסקר השתתפו 1560 נשאלים ברשויות מכל הארץ, ביניהם גם רחובות ונס ציונה. 

צומת מרכז העיר רחובות | צילום: אביגיל קדם

 

ברחובות העניקו הנשאלים מקרב התושבים את הציון הממוצע 6.4 למצב בטיחות הדרכים בעיר, בנס ציונה עמד הציון על 5.9. לתחושת הבטיחות בישראל כולה העניקו הנשאלים ברחובות את הציון הממוצע 5, ובנס ציונה 5.2.

ומה לגבי הנראות המשטרתית בכבישים? תושבי רחובות העניקו כאן את הציון הלא גבוה: 4.6, בנס ציונה: 5. בשתי הערים התושבים היו רוצים לראות יותר אכיפה של עבירות תנועה בכבישים. 

מהסקר עולה שהחשש העיקרי של 90% מהנשאלים ברחובות בכבישים הם האופניים החשמליים, והם חשים שהם מהווים בעיה בטיחותית בעיר. בנס ציונה הצהירו כל הנשאלים שהחשש העיקרי שלהם בכביש הם אופניים חשמליים. 

60% מהנשאלים ברחובות, 30% בלבד בנס ציונה, גם חושבים שיש צורך בהוספת פסי האטה ברחבי העיר.

יש לציין שעפ"י על פי נתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשנת 2018 נהרגו בתאונות דרכים בתוך הערים והישובים 135 בני אדם.

מעמותת 'אור ירוק' נמסר: "ראשי הערים צריכים לפעול על מנת להבטיח את הבטיחות בדרכים לתושבים. חייבים לשפר את מצב התשתיות, לתקן כבישים משובשים ומפגעים, לדאוג להתקנת פסי האטה בסביבות בהן ריכוז גבוה של ילדים וקשישים ולשלב חינוך והסברה שיסייעו בהעלאת המודעות לכל שכבות הגיל והאוכלוסייה בישוב. יש להציב את הצלת החיים בראש סדר העדיפויות".