הכיכר ברחוב ביל"ו. דרושה הפרדה בין הולכי הרגל לתנועה

חברת 'אגד' יצאה בהודעה השבוע על הפעלת קווים חדשים ברחובות, שיהוו שינוי גדול לתושבי העיר. אך למרות הוספת הקווים החדשים, ישנם תושבים שחשים כי השכונות שלהם אינן נלקחות בחשבון וכי התחבורה הציבורית בהן לוקה בחסר.

על פי הודעת אגד, בקרוב יחלו לפעול מספר קווים חדשים שישנו באופן דרמטי את נגישות משתמשי התחבורה הציבורית בעיר ומחוצה לה. בין היתר, החל מ־15 במרץ יתווספו קווים חדשים: קו 10 - מבית החולים קפלן למרכז וייסגל, דרך קניון רחובות, בית המשפט וקריית משה, במסלול מקוצר ומהיר, וקו 203 - מתחנת הרכבת ופארק המדע למערב ראשון לציון וקניון הזהב.

קו 277 המהיר לתל אביב ישנה מסלול וייצא מצומת אושיות, דרך רחוב הרצל, רחוב ויצמן בנס ציונה, כביש 431, כביש 20, ובתל אביב - הרחובות המסגר, קפלן, אבן גבירול ותחנה סופית במסוף רדינג.

אבל לא כולם מרוצים, למשל ברחובות החדשה, שם עובר קו 13 בלבד.
"מתי יבינו שגם לנו יש צורך בתחבורה ציבורית?", שואלת עינת, תושבת השכונה. "קו 13 לא מספק מענה ראוי. הוא ארוך ומסורבל ולא מגיע מספיק. רחובות החדשה היא שכונה גדולה, ויש בה, לצד הרבה אנשים שמחזיקים בכלי רכב, גם הרבה שמשתמשים בתחבורה ציבורית וסובלים. הגיע הזמן שיחשבו גם עלינו".

ממשרד התחבורה נמסר: "המשרד עורך בימים אלה תוכנית חדשה לתכנון קווי שרות התחבורה הציבורית במרחב העיר רחובות. התכנון מבוצע על ידי צוות בכיר לתכנון, המשתף פעולה עם נציגות הרשויות במרחב התכנון של רחובות. הצוות נפגש גם עם נציגי ציבור, שהעלו בפניו ליקויים בשרותי התחבורה. הצוות קיבל פניות הנוגעות לשירותי התחבורה באיזור.

"עד להשלמת התכנון והטמעתו אנו פועלים לביצוע שיפורים בשירות הניתן לתושבי רחובות לרבות זה המוזכר בפנייה".